Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2012

ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΟΙΟΣ ;( ΠΑΙΧΝΙΔΙ )

Στα πλαίσια της ενασχόλησής μας με τον εαυτό μας,φτιάξαμε με τα παιδιά το πρώτο μας επιτραπέζιο παιχνίδι.
Την ιδέα μου την έδωσε το γνωστό παιχνίδι που κυκλοφορεί στο εμπόριο.

Η κυρία πήρε ένα κουτί από δημητριακά κι έκοψε τόσα παραθυράκια όσα και τα παιδιά.



Βγήκε κάπως έτσι.





Στη συνέχεια το χρωματίσαμε με τέμπερα.

Κάθε παιδάκι ζωγράφισε το πρόσωπό του σ'ένα μικρό χαρτάκι που έγραφε το όνομά του ( τα ονόματα τα είχα γράψει εγώ γιατί το χαρτάκι ήταν πολύ μικρό και τα παιδιά δυσκολεύονταν να γράψουν τόσο μικρά γραμματάκια)
και στη συνέχεια το κόλλησε σε όποιο παραθυράκι  ήθελε.



Πώς παίζουμε το παιχνίδι μας;
Με δύο τρόπους
(2 παίχτες)

Α΄ Τρόπος ( εύκολος )
Τα παιδιά κάθονται το ένα απέναντι στο άλλο.
Το α΄ παιδάκι βλέπει τα πρόσωπα των φίλων του , το β΄παιδάκι όχι.
Το β΄παιδακι επιλέγει με ποιο παράθυρο - πρόσωπο θέλει να παίξει.Το α΄παιδάκι περιγράφει το πρόσωπο (μάτια - μαλλιά κ.τ.λ)και το β΄καλείται να μαντέψει ποιος φίλος του κρύβεται πίσω από το παράθυρο που επέλεξε. Όταν το βρει τσακίζουμε το παράθυρο προς το μέρος του για να ξέρουμε ότι το έχει μαντέψει σωστά.

Β΄Τρόπος ( με λίγο μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας )
Το β΄παιδάκι στην περίπτωση αυτή, στην προσπάθειά του να μαντέψει ποιος φίλος του κρύβεται πίσω από το παράθυρο που επέλεξε, κάνει ερωτήσεις στο α΄παιδάκι του τύπου << Είναι αγόρι;
Έχει μαύρα μαλλιά;
Έχει καστανά μάτια;
Είναι ο Κώστας;>>κ.τ.λ
και το α΄παιδάκι απαντά με ΝΑΙ ή ΟΧΙ μέχρι να μαντέψει σωστά.

Στόχος του παιχνιδιού είναι να εξοικειωθούν τα παιδιά με την περιγραφή των χαρακτηριστικών των προσώπων,αλλά και να εξασκηθούν στο να κάνουν ερωτήσεις το ένα στο άλλο.



Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2012

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ !!!




Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής σήμερα κι από χθες στο Νηπιαγωγείο μας είχαμε συμφωνήσει να φέρουμε από ένα φρουτάκι το κάθε παιδάκι για να φτιάξουμε μια υγιεινή φρουτοσαλάτα για το δεκατιανό μας.

Και τα δύο τμήματα σε συνεργασία,
αφού κάναμε μια όμορφη συζήτηση για το τι σημαίνει υγιεινή διατροφή βλέποντας και το ανάλογο εποπτικό υλικό, (πυραμίδα σωστής διατροφής,υγιεινές και μη τροφές κ.τ.λ)κάθε παιδάκι μας ανέφερε τη δική του εμπειρία όσον αφορά το τι είναι υγιεινό και τι όχι.

Ακούσαμε το τραγουδάκι
<<Τόσο λάθος διατροφή>>
και μιλήσαμε για τις επιλογές κάποιων παιδιών όσον αφορά το φαγητό  χρησιμοποιώντας τις φράσεις
<<Είναι σωστό να τρώμε....
Είναι λάθος να τρώμε....>>

Αφού είχαμε συμφωνήσει να φέρουμε φρούτα,μιας και είναι από τις πιο υγιεινές τροφές
επικεντρωθήκαμε στα φρούτα του φθινοπώρου,παρατηρώντας και αποδίδοντας ελεύθερα τον πίνακα του Τζουζέπε Αρτσιμπολντο <<Φθινόπωρο>>.


Στη συνέχεια
μαζέψαμε όλα τα φρούτα που είχαμε φέρει και κάθε παιδάκι αιτιολόγησε γιατί επέλεξε να φέρει το συγκεκριμένο φρούτο.
Ακούστηκαν διάφορες απόψεις όπως:
- Γιατί είναι το αγαπημένο μου φρούτο
-Γιατί αυτό είχαμε στο σπίτι
-Γιατί αυτό μου έβαλε η μαμά κ.τ.λ

Κάποια άλλα υπαγόρευσαν στη συνάδελφο μια πρόταση που ήθελε το καθένα για το φρουτάκι του.


Ομαδοποιήσαμε τα φρούτα ανάλογα με το είδος τους

και κάναμε φρουτοαινιγματάκια για κάποια από τα φρούτα που είχαμε φέρει.







                              
Ύστερα όλοι μαζί παιδιά και κυρίες φτιάξαμε τη νόστιμη φρουτοσαλάτα μας γιατί
<<μας είχαν ήδη πέσει τα σάλια...>> με τόσα λαχταριστά φρούτα.


   

                                 

Η σαλάτα σερβιρίστηκε στα μπολάκια μας και την απόλαυσαν τα παιδάκια μας.
Ήταν τόσο νόστιμη που κάποιοι ζήτησαν και διπλή μερίδα....


Στο διάλειμμα ταίσαμε και τα πτηνά μας με τις φλούδες από κάποια φρούτα,










γιατί....
τίποτα δεν πάει χαμένο στο Νηπιαγωγείο μας.

Πέμπτη, 4 Οκτωβρίου 2012

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Στο Νηπιαγωγείο μας σήμερα και τα δύο τμήματα σε συνεργασία,τιμήσαμε τα ζωάκια - πτηνά που υπάρχουν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην αυλή του σχολείου.

Αφού κάναμε μια όμορφη συζήτηση για τα ζώα γενικά και ποια θα πρέπει να είναι η στάση μας απέναντί τους,βγήκαμε έξω στην αυλή.

Εκεί παρατηρήσαμε στο σπιτάκι τους και το περιγράψαμε.

Παρατηρήσαμε τα ίδια,τα περιγράψαμε,ονομάσαμε το είδος τους(κότα,,φραγκόκοτα,φασιανός),τα ταίσαμε,τα μετρήσαμε,δώσαμε στο καθένα ένα όνομα για να τα ξεχωρίζουμε και στη συνέχεια εκεί έξω στην αυλή πήραμε τους μαρκαδόρους και τα χαρτάκια μας και ζωγραφίσαμε το κοτέτσι μας σε μια απλή κατασκευούλα που είχαμε προετοιμάσει το πρωί.






















Όλες οι ζωγραφιές μας διακόσμησαν το σχολείο μας.

Χρόνια πολλά σε όλα τα ζωάκια!!