Κυριακή, 23 Σεπτεμβρίου 2012

ΕΝΑΣ ΠΥΡΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ!!

Η πρώτη μου ανάρτηση για τη φετινή σχολική χρονιά έχει να κάνει με έναν τρόπο ώστε τα παιδιά να καταφέρουν να τηρούν όσα έχουν συμφωνηθεί στη τάξη.
Την αρχική ιδέα πήρα από το διαδίκτυο και αφορούσε μαθητές δημοτικού σχολείου.Έτσι,προσπάθησα να τη διαμορφώσω στα πλαίσια του νηπιαγωγείου.

Σκέφτηκα,λοιπόν,την ιδέα ενός πύργου,στη κορυφή του οποίου θα φτάνουν καθημερινά εκείνα τα παιδάκια που θα καταφέρνουν να τηρούν όσα έχουμε συμφωνήσει για την ομαλή λειτουργία της τάξης μας.
Με τη φετινή μου συνάδελφο στο ολοήμερο τμήμα, κάθε φορά που προέκυπτε κάποιο θέμα κατά τη διάρκεια των πρώτων ημερών,το συζητούσαμε με τα παιδιά και καταλήγαμε σε μια συμφωνία για το τι είναι σωστό να γίνεται ,το γράφαμε σ'ένα χαρτάκι και το κολλούσαμε σ'ένα μεγάλο χαρτόνι.Έτσι,οι κανόνες-συμφωνίες σιγά σιγά δημιουργήθηκαν μέσα από τη καθημερινότητά μας και αποκτούσαν νόημα για τα παιδιά,αφού προέρχονταν από καταστάσεις που είχαν βιώσει.
   
Αφού λοιπόν μαζί με τα παιδιά συμφωνήσαμε όσα πρέπει να γίνονται κρέμασα στο τοίχο τον ακόλουθο <<πύργο>>.

Πάνω σε ξύλινα μανταλάκια έχω κολλήσει τα ονόματα των παιδιών και τα έχω πιάσει όλα στη κίτρινη καρτέλα(ΚΑΛΗΜΕΡΑ,ΝΕΑ ΜΕΡΑ).Έτσι, κάθε πρωί δίνεται η ευκαιρία σε όλα τα παιδιά να φτάσουν στην κορυφή του πύργου-μπλε καρτέλα(ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ!!)αν καταφέρουν κατά τη διάρκεια της μέρας να τηρήσουν όσα έχουν συμφωνηθεί.

Όσοι καταφέρουν να φτάσουν στη κορυφή,στο τέλος της μέρας επιβραβεύονται, ανοίγοντας το κουτάκι της επιβράβευσης.


Αν κάποιο παιδάκι δεν καταφέρει να τηρήσει κάποια από τις συμφωνίες μας,πηγαίνει στην πορτοκαλί καρτέλα(ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ),όπου εμείς του υπενθυμίζουμε τη συμφωνία μας.
Αν συνεχίσει να μην τηρεί τις συμφωνίες,πηγαίνει στην κόκκινη καρτέλα(ΕΥΚΑΙΡΙΑ),όπου του δίνεται μια ευκαιρία να καθίσει λίγο να ηρεμήσει,να σκεφτεί τη συμπεριφορά του και να τη συζητήσει μαζί μας.
Αν η μη επιθυμητή συμπεριφορά συνεχιστεί τότε πηγαίνει στην πράσινη καρτέλα(ΣΥΝΕΠΕΙΑ)και καλείται να επιλέξει ένα χαρτάκι από το κουτάκι των συνεπειών.
 

Το περιεχόμενο και των δυο κουτιών διαμορφώθηκε μαζί με τα παιδιά.
Έτσι, στο κουτί της επιβράβευσης μου έλεγαν με τι θα ήθελαν να επιβραβεύονται (π.χ ένα αυτοκόλλητο,ένα χειροκρότημα,ένα αστεράκι ή μια καρδούλα ζωγραφισμένη στο χεράκι τους,μια αγκαλιά,να παίξουμε ένα παιχνιδάκι κ.τ.λ)το έγραφα σε ένα μικρό χαρτάκι,το τυλίγαμε και το ρίχναμε μέσα στο κουτάκι.

Το αντίστοιχο έγινε και με το κουτάκι των συνεπειών,όπου μόνα τους επέλεξαν ποια θα είναι η συνέπεια για όποιον δεν τηρεί τις συμφωνίες(π.χ να χάνει το διάλειμμά του,να μην παίζει κάποιο παιχνίδι μαζί με τους υπόλοιπους,να αλλάζει παιχνίδι,να κάνει μια ζωγραφιά για να ηρεμήσει κ.τ.λ)


Θέλω επίσης να αναφέρω ότι όσα παιδάκια δεν καταφέρνουν να τηρήσουν τους κανόνες,ενθαρρύνονται ώστε την επόμενη μέρα να τα καταφέρουν κι αυτά.

Την πρώτη μέρα το πήραν για αστείο και καθώς τα μανταλάκια άρχισαν να μετακινούνται προς τα κάτω δεν τους ήταν και ιδιαίτερα ευχάριστο όταν το μεσημέρι επιβραβεύθηκαν οι φίλοι τους που τα είχαν καταφέρει.Τη δεύτερη μέρα,όμως,το πήραν πολύ σοβαρά και τα περισσότερα τα κατάφεραν.
Τη συνέχεια θα τη δούμε τις επόμενες μέρες......
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!

Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2012

ΤΟΥΡΤΙΤΣΑ ΕΚΠΛΗΞΗ !!!

Μια τουρτίτσα έκπληξη για τη γέννηση των δίδυμων κοριτσιών μιας φίλης!!

Η τούρτα φτιάχτηκε με pumpers και διάφορα χρήσιμα μωρουδιακά ,όπως πάνες,φαρμάκια,πιπιλίτσες και τις πιάστρες τους,καλτσάκια,σαλιάρες και ......φυσικά φροντίζοντας για την εμφάνιση των μικρών κυριών χτενούλα και βούρτσα για τα μαλλάκια!!