Πέμπτη, 31 Μαΐου 2012

H ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!!!

Αφού,λοιπόν, μιλήσαμε και κάναμε ανάλογες δραστηριότητες για τη διαφορετικότητα στη τάξη μας
http://elenikat.blogspot.com/2012/05/blog-post_17.html

αναζητήσαμε τη διαφορετικότητα στον υπόλοιπο κόσμο.
Έτσι,αναζητήσαμε φωτογραφίες και πληροφορίες και είδαμε ότι υπάρχουν παιδάκια σαν κι εμάς
από
διαφορετικές ηπείρους και χώρες
(γνωρίσαμε μέσα από φωτογραφίες κάποια από αυτά

και φτιάξαμε ένα παιχνίδι μνήμης με αυτές.



Ζωγραφίσαμε κι εμείς κάποια που θα θέλαμε να γνωρίσουμε καλύτερα.

   
                                    
Μιλήσαμε  για τους φίλους που έχουμε από άλλες χώρες.

Mέσα από την αναζήτησή μας λοιπόν βρήκαμε ότι στο κόσμο υπάρχουν

 παιδάκια σαν κι εμας
  • που έχουν,ομως, διαφορετικό χρώμα από το δικό μας

  • που έχουν διαφορετική σημαία και διαφορετικό εθνικό ύμνο(θυμηθήκαμε σημαίες άλλων χωρών που είχαμε γνωρίσει τον Οκτώβρη και κάναμε ένα φύλλο εργασίας στον Η/Υ προσπαθώντας να αντιστοιχίσουμε σημαίες που μοιάζουν πολύ μεταξύ τους

 και ακούσαμε τον εθνικό ύμνο διαφόρων χωρών)

  • που έχουν ονόματα διαφορετικά από τα δικά μας(Διαβάσαμε τα ονόματά τους και τα αντιστοιχίσαμε με τα παιδάκια)


  • που μιλούν διαφορετική γλώσσα(μάθαμε πώς λέγεται το <<Γεια σου>> σε άλλες γλώσσες

και τα παιδιά ζωγράφισαν ένα φίλο που θα ήθελαν να γνωρίσουν από άλλη χώρα και τι θα έλεγαν όταν τον συναντούσαν.


  

Επίσης δραματοποιήσαμε τους διαφορετικούς τρόπους που χαιρετιούνται μεταξύ τους οι άνθρωποι σε άλλες χώρες π.χ οι Εσκιμώοι όταν συναντιούνται τρίβουν τις μυτούλες τους,οι Ινδοί τοποθετούν τα χέρια τους σε στάση προσευχής και υποκλίνονται....)

  • που παίζουν κάποια διαφορετικά παιχνίδια από μας(βρήκαμε στο διαδίκτυο κάποια παιχνίδια)

  • που ακούν ή διαβάζουν διαφορετικά παραμύθια(ακούσαμε παραμύθια άλλων χωρών)

  • που ακούν διαφορετική μουσική(ακούσαμε παραδοσιακή μουσική διαφόρων χωρών και είδαμε και παραδοσιακές στολές)

  • που τρώνε διαφορετικά φαγητά-και κάποια που δεν έχουν φαγητό-(βρήκαμε τι ιδιαίτερο φαγητό έχουν κάποιες χώρες και είδαμε εικόνες από αυτά π.χ Ισπανική παέγια,ινδικό κοτόπουλο,σούσι κ.τ.λ)

  • που έχουν ιδιαιτερότητες ως προς το σώμα τους (π.χ παιδιά που δεν βλέπουν ή τους λείπει κάποιο άκρο ή πάσχουν από κάποια ασθένεια.Συζητήσαμε για ποιο λόγο μπορεί να είναι σε αυτή τη κατάσταση-επειδή έτσι γεννήθηκαν,λόγω κάποιου ατυχήματος-και πώς κάνουν πράγματα που κάνουμε εμείς.
π.χ  πώς αντιλαμβάνεται ένα παιδάκι που δεν βλέπει τι υπαρχει γύρω του-με την ακοή,την αφή κ.τ.λ ή πώς ζωγραφίζει ένα παιδάκι που δεν έχει χέρια -με το στόμα,με το πόδι κ.τ.λ.)
Δοκιμάσαμε να ζωγραφίσουμε κι εμείς με το στόμα και τα παιδιά κατάλαβαν πόσο δύσκολο είναι και πόση εξάσκηση χρειάζεται.




  


Αν κάποιο από αυτά τα παιδάκια των φωτογραφιών ερχόταν στο σχολείο μας,θα το αντιμετωπίζαμε όπως οι μαργαρίτες την παπαρούνα;







Πόσο θα θέλαμε να γνωρίσουμε όλα αυτά τα παιδιά και μάλιστα τα παιδιά ήθελαν να ταξιδέψουν με ένα αερόστατο και σε κάθε χώρα που περνούν να ανεβαίνει κι ένα παιδάκι πάνω μέχρι που θα γύριζαν όλο το κόσμο.......
Κι αυτή η επιθυμία τους πραγματοποιήθηκε ....εν μέρει,αφού μας έδωσε την ιδέα για την αφισούλα που φτιάξαμε για το διαγωνισμό της unicef.



Διαφορετικότητα,όμως,υπάρχει και στη φύση,στα δέντρα,τα λουλούδια(όπως είδαμε και στο ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΛΙΒΑΔΙ που έγινε αφορμή γι αυτή μας την ενασχόληση),στα πουλιά,στα ψάρια,στα ζώα.....
Έτσι,διαβάσαμε ένα παραμύθι τον ΕΛΜΕΡ τον παρδαλό ελέφαντα και φτιάξαμε κι εμείς τους δικούς μας παρδαλούς ελέφαντες για να κλείσουμε το θέμα μας με χαρούμενη κι αστεία διάθεση.

H διαφορετικότητα είναι ένα θέμα ανεξάντλητο.Σίγουρα κάτι μας ξέφυγε και βεβαιότατα υπήρχαν κι άλλα πραγματα που θα μπορούσαμε να κάνουμε.
Ήταν ένα θέμα που άρεσε πολύ στα παιδιά.
Συνεχίζεται.........





Πέμπτη, 17 Μαΐου 2012

Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΤΑΞΗ ΜΑΣ!!!

Με αφορμή την ανάγνωση του βιβλίου
ΤΟ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΛΙΒΑΔΙ,
(Μπορείτε να δείτε τις σχετικές δραστηριότητες στην παρακάτω ανάρτηση)

προέκυψαν διάφορες σκέψεις των παιδιών ,έτσι αρχίσαμε να ασχολούμαστε με αυτές.

Διηγηθήκαμε πάλι την ιστορία για να τη ξαναθυμηθούμε κι αφού είχαμε Ήδη συζητήσει κι εκφράσει τα συναισθήματά μας και τους προβληματισμούς μας σχετικά με αυτό,ρώτησα τα παιδιά
<<Για ποιο λόγο πιστεύουν οι μαργαρίτες φέρθηκαν με αυτόν τον τρόπο στην παπαρούνα>>.
Οι απαντήσεις αρκετά ενδιαφέρουσες...
Συνέχισα να ρωτάω
<< Οι μαργαρίτες ήταν ίδιες μεταξύ τους που δεν τους άρεσε το γεγονός ότι η παπαρούνα ήταν διαφορετική από αυτές;>>
Μου απάντησαν πως ήταν και ίδιες και διαφορετικές και συνέχισα ζητώντας να μου πουν τι ακριβώς εννοούσαν.
( Ήταν κίτρινες και άσπρες όλες,αλλά άλλες είχαν μεγάλα φύλλα κι άλλες μικρά,άλλες μεγάλα πέταλα κι άλλες μικρά.....)
<<Εσείς μεταξύ σας είστε ίδιοι ή διαφορετικοί;>>
Κοιτάχτηκαν λίγο κι άρχισαν να λένε σε τι έμοιαζαν και σε τι διέφεραν.
Κι επειδή υπήρχε μια μικρή διαφωνία είπαμε να τα ξεκαθαρίσουμε και να τα γράψουμε ξεχωριστά.
Έτσι βρήκαμε πρώτα τις μεταξύ μας ομοιότητες και στη συνέχεια τις διαφορές.
Μοιάζουμε λοιπόν  σε αυτά....


και διαφέρουμε σε αυτά..


Αφού λοιπόν μιλούσαμε για τη διαφορετικότητα σταθήκαμε περισσότερο στις διαφορές.
Κάθε φορά που βρίσκαμε μια διαφορά  τη συζητούσαμε και κάναμε τις αντίστοιχες περιγραφές και συγκρίσεις.
Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά και την εξωτερική εμφάνιση κάθε παιδάκι ανέλαβε να περιγράψει ένα άλλο.
Στη συνέχεια τους έδωσα ένα φύλλο εργασίας στο οποίο έπρεπε να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους κι ένα φίλο/μια φίλη τους από τη τάξη,προσπαθώντας να τον αποτυπώσουν όσο καλύτερα μπορούσαν (π.χ χρώμα μαλλιών,ματιών,ύψος κ.τ.λ).
Μόλις τέλειωσε η ζωγραφική,στην παρεούλα κάθε παιδάκι έπρεπε να παρουσιάσει τον εαυτό του συγκρίνοντας τον με το παιδάκι που είχε επιλέξει να ζωγραφίσει,χρησιμοποιώντας το ανάλογο λεξιλόγιο
(π.χ  Ο Γιάννης είναι αγόρι κι εγώ κορίτσι.
Ο Γιάννης έχει μαύρα μαλλιά (ή είναι μελαχρινός) και μαύρα μάτια ενώ εγώ έχω....
Ο Γιάννης είναι ψηλότερος από .....κ.τ.λ).

     


Τι άλλο κάναμε;

Μετρήσαμε το ύψος μας,αφού πρώτα είδαμε τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να το κάνουμε.
( μέτρο,αναστημόμετρο,μεζούρα,
κορδέλα)
Το μετρήσαμε με κορδέλες,τις οποίες συγκρίναμε μεταξύ τους(για να δούμε αν το μήκος τους ανταποκρίνεται στο ποιος είναι ψηλότερος),παίξαμε μαζί τους αυτοσχεδιάζοντας πρώτα με μουσική και κίνηση και στη συνέχεια εικαστικά.
Έτσι το ύψος μας έγινε

λουλούδια


ουρανός



τριαντάφυλλο


Το καταγράψαμε σε ένα πρόχειρο πινακάκι στο οποίο αργότερα καταγράψαμε και το βάρος μας.



Από μια ιδέα που πήρα από το καινούριο τεύχος του Σύγχρονου Νηπιαγωγείου φτιάξαμε ένα ομαδικό ραβδόγραμμα στον Η/Υ στο οποίο φαίνεται το ύψος μας.Κάθε παιδί πληκτρολόγησε το όνομά του και το ύψος του,επέλεξε το χρώμα που του άρεσε κι έτοιμο.

Εξηγήσαμε τι απεικονίζει και στη συνέχεια αυτά μόνα τους έφτιαξαν κάτι αντίστοιχο για το βάρος τους,αφού πρώτα ζυγιστήκαμε και συγκρίναμε το βάρος μας.








 Είδαμε και τη διαφορετικότητα στις προτιμήσεις μας.Κάθε παιδί ζωγράφισε τις προτιμήσεις του και στη συνέχεια πήρε συνέντευξη από ένα φίλο του και ζωγράφισε και τις δικές του προτιμήσεις.




Βρήκαμε επίσης διαφορές στους γονείς μας ( καταγωγή,γλώσσα,χαρακτηριστικά κ.τ.λ) στα οποία ,όμως ,δεν σταθήκαμε περισσότερο γιατί είχαμε ασχοληθεί με αυτά όταν μιλούσαμε για την οικογένειά μας.

Συνεχίζεται.....

Τετάρτη, 16 Μαΐου 2012

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ!!

Τα παιδιά μου παραπονέθηκαν ότι έχω καιρό να τους φτιάξω παιχνίδι,έτσι σήμερα τους έφτιαξα ένα παιχνίδι μνήμης με τα παιδιά του κόσμου,στα πλαίσια της <<διαφορετικότητας>> που ασχολούμαστε αυτό το διάστημα!

Νομίζω πως όλοι ξέρουμε πώς παίζεται!!!
Τα παιδιά πρέπει να βρουν ζευγάρια όμοιων εικόνων!!





Παρασκευή, 11 Μαΐου 2012

H ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ!!!

Ολοκληρώσαμε σήμερα την ενασχόλησή μας με τη γιορτή της αγαπημένης μας μανούλας.

Αυτές τις μέρες,
τα παιδιά ζωγράφισαν τη μαμά τους και καθένα μας τη παρουσίασε στην παρεούλα.Μας μίλησαν για τη μαμά τους, την περιέγραψαν ,τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά,το χαρακτήρα και τις συνήθειές της και είπαν τι τους αρέσει να κάνουν μαζί της.






Τη ζωγράφισαν και στον Η/Υ,γράφοντας πώς τους αρέσει να τη φωνάζουν.






Αλήθεια πώς αποκαλούμε τη μαμά μας;



Η μαμά πώς αποκαλεί εμάς;

Συζητήσαμε για το πώς νιώθουμε για τη μαμά

αγάπη
τρυφερότητα
στοργή
πολλή αγάπη
ασφάλεια

και βλέποντας ανάλογες εικόνες, υποθέσαμε πως κάπως έτσι θα πρέπει να αισθάνονται και τα παιδιά από άλλες χώρες για τη μαμά τους,αλλά και τα ζωάκια και τα πουλάκια για τη δική τους μαμά.
Έτσι βρήκαμε την ευκαιρία να παίξουμε ένα λεκτικό παιχνιδάκι
ΠΩΣ ΛΕΓΕΤΑΙ Η ΜΑΜΑ;
του ποντικιού - ποντικίνα
του λαγού - λαγουδίνα
του σκύλου - σκύλα
της γάτας - μαμά γάτα
του χελιδονιού - χελιδόνα
κ.τ.λ
(τα παιδιά ρωτούσαν το ένα το άλλο κι έπαιρναν τις απαντήσεις τους,που κάποιες φορές ήταν και αστείες κι έπρεπε να βρούμε τη σωστή λεξούλα π.χ έλεγαν σκυλίνα,γατίνα......)

Έφεραν στο σχολείο φωτογραφίες της μαμάς και μας περιέγραψαν τις στιγμές που απεικονίζονταν στις φωτογραφίες.

Είδαμε πίνακες ζωγραφικής,τους παρατηρήσαμε,κάναμε υποθέσεις για τα συναισθήματα των μαμάδων και των παιδιών σε καθένα από αυτούς.Πήραμε τις κούκλες και προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε τη στάση τους
και φτιάξαμε και τους δικούς μας πίνακες.







Θυμηθήκαμε τα νανουρίσματα του Ν.Γκάτσου που είχαμε ακούσει όταν ασχοληθήκαμε με αυτόν.
Διαβάσαμε το βιβλίο
ΠΩΣ ΓΡΑΦΕΤΑΙ Η ΛΕΞΗ ΜΗΤΕΡΑ;
(Αγγελική Βαρελλά)
και κάναμε σχετικές με αυτό δραστηριότητες.


Περισσότερα στον πιο κάτω σύνδεσμο
http://elenikat.blogspot.com/2012/05/blog-post_9837.html

Κι ένα παραμύθι από το περιοδικό ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
με τίτλο
Ζητώ Μαμά ή Ζήτω η μαμά!!
του Βαγγέλη Ηλιόπουλου.

Ένα ποιηματάκι.








Φτιάξαμε μια καρτούλα-βιβλιαράκι για τη μαμά,όπου τα παιδιά ζωγράφισαν  τι τους αρέσει να κάνουν με τη μαμά τους,το διακόσμησαν μόνα τους κι έγραψαν μια ευχή για τη μαμά τους.


Ήθελαν επίσης να της φτιάξουν κι ένα δωράκι έτσι το καθένα έφτιαξε ό,τι ήθελε με χαρτοπολτό,το στερεώσαμε σε συρματάκι και μια βάση από πηλό,το χρωμάτισαν κι έτοιμο το διακοσμητικό για τη μαμά.



http://elenikat.blogspot.com/2012/05/blog-post_11.html


Τραγουδήσαμε και το παρακάτω τραγουδάκι της Καψάσκη.
Eχω μια γλυκιά μανούλα



Χρόνια πολλά στις μανούλες!!!

Προσωπικά αφιερώνω στη δική μου την παρακάτω ζωγραφιά κι ένα από τα αγαπημένα μου τραγουδάκια!!